söndag 4 oktober 2009

Utmaning!


På VSSS-träffen (Värmlands Scrap- och stämpelsällskap, http://varmlandsscrapostampel.blogg.se/ ) i onsdags var det dax för en utmaning. Vi fick rosknoppar, tårtpapper, en metallfjärill och spets. Jag gjorde denna låda.

Metall hörnen är sytillbehör men jag tycker de passar minst lika bra till detta. Hörnen har jag färgat in med stazOn för att göra dem mindre blanka. Jag har skapat alla papperskanter och chalkat dem. Stämplarna på det prickiga papperet är mina favoriter.

Fjärillen var silverblank innan jag "duttade" på stazOn även nyckeln och halv-pärlorna har jag "duttat" stazOn på. De ser lite gamla ut då vilket är fint tycker jag.

Tårtpapperet sprayade jag med glimmer mist (oliv grön). Tillsammans med rosknopparna satte jag olika blad och rosor, pärlfloss och en liten grön fyrkantig knapp som fick en liten knut på sig.

Jag klippte av ytterkanten av spetsen vi fick.... I ett litet filt hjärta stack jag två fina nålar och nyckel hängde jag upp i en rosett av brunt skirt band. Även här en liten knapp med knut. Jag gillar knappar de är trevliga att använda. ;)

På lådans ena kortsida stämplade jag en fjäril samma fjäril fick även pryda locket där det redan var fjärilar på papperet. Det var en rolig utmaning!
Trevlig vecka!
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Vad fint och så många fina detaljer! Gillar fjärilarna, är det Prima?

    SvaraRadera
  2. Underbar ask! Många härliga detaljer. Kram

    SvaraRadera