torsdag 3 december 2009

Ljuslykta!

Här har jag gjort en ljuslykta. En trevlig "gå bort-present" eller julklapp. :)


Här har jag valt glas burk och tagit bort "upphängningen" som satt på.

Jag började med att mäta omkretsen samt höjden på glasburken. Sedan skar jag till wellpapp och målade den lite "slarvigt". :)

Här har jag klippt ut ett motiv. Det blir lika fint med ett stämplat motiv.... ;) Pappertet som jag klippt ut motivet från kommer från 3ndypapir "Julehelsen".

Från 3ndypapir (Julekos) kommer även detta papper som jag river en remsa från.

Dags för chalkning!!! Alla kanter är chalkade med Distress Ink.
Montera sedan Wellpappen på glasburken.

Här limmar jag fast en spets på båda kanterna av papperet "Julekos".

Som dekoration, en rosett och ett metall-hjärta med texten "made with love".

Montera sedan resten på gladburken. Runt burken satte jag ett rutit tunt band oxå.


KLART!!! :)
Allt material hittar du hos Ljuva Änglar.
Kram Marie

1 kommentar: