torsdag 29 juli 2010

Tack för din omtanke...

Här är ett kort gjort av en kortbas. En kortbas är ett enkelt och trevligt sett att starta sitt kortmakeri på. På basen har jag satt ett brunt mönstrat papper med namnet "Ros". Överst mönsterpapperet "Gammelrosa text" som jag har stämplat en fin liten sittande fågel på. Jag har stämplat med Distress Ink "Victorian Velvet". Om man gör som jag gjort här stämplar två gånger innan man färgar in stämpeln på nytt får man en fin effekt.

På den lilla vita tagsen har jag stämplat med flera olika stämplar. Tagsen är chalkad med Distress Ink "Viktorian Velvet". Under tagsens ena hörn har jag stämplat ett "hörn". ;)

This is a card made from a card base. A card base is an easy way of getting started when making cards. On top of the card base I attached a brown patterned paper called "Ros". And on top of that, I attached yet another patterned paper "Gammelrosa text" on which I stamped a cute little bird with Distress Ink "Victorian Velvet". Stamping twice without refilling the stamp with ink gives a really nice effect.

I used several different stamps on the little white tag. The edges have been inked with Distress Ink "Victorian Velvet". I used a corner stamp right underneith one of the tag's corners.



Kortet är sparsamt dekorerat bland annat med ett metallblad i "silver" och en större vit blomma.

The card has been sparsely decorated with amongst other things a metal leaf in "silver" and a larger white flower.



Detaljbild på tagsen.

A closeup of the tag.

Materiallista:

Papper:
Sommar gammelrosa
Brunt mönstratvpapper "Ros"
Kort bas 15x15CM
Tags

Stämplar:
Kalender rund
Älskar livet
Tack för din omtanke
Fågel sittande
Hörn

Distress Ink:
Victorian Velvet
Pumice Stone

Dekorationer:
Spets
Brad
Rosor
Blomma
Metall blad

Ha de! / C U
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar