måndag 8 november 2010


Ni har väl inte missat alla ljuvliga nyheter Ljuva Änglar nu har fått hem från Magnolia. Fantastiskt fina stämplar, papper och dekos.

Här har jag gjort ett julkort med Secret Tilda som är en ny julstämpel men hon är SÅ andvändbar hela året! :)


Tilda är så söt... Svårt att fånga på bild men jag har lackat hennes paket.


De underbara snöflingorna har jag dekorerat med glas glitter, prova själv man blir beroende ;)
Här syns hur jag byggt upp kortet "lager på lager".


Jag tycker det är trevligt med en dekorerad insida. Här har jag stämplat några fina snöflingor.


Baksidan, också den dekorerad. Julkulorna har jag dekorerat med lack och Stickles.

Allt material hittar du i Ljuva Änglars butik och webbshop. Något du inte hittar så fråga gärna. :o)

Kram Marie :o)


Materiallista

Mönstrat papper från Magnolia:
Hanging Ornaments
Ice Princess

Enfärgat papper:
Vitt cardstock
Rosa metallic

Stämplar:
Magnolia, Secret Tilda
Magnolia, God jul och gott nytt år
Inkido: Kristall stor
Inkido, Snöflinga

Punchar:
Martha Stewart, Scandinavian Snowflake Large Punch
Martha Stewart, Medium Punch Glacia Snowflake

Die:
Tag från Magnolia
Kant die från Magnolia

Dekorationer:
Band
Glas Glitter, Twinklets Diamond Dust Glass Glitter
Stickels, Stickles Star Dust

Färgläggning:
Copic Ciao

Övrigt:
Spellbinders
Distress Ink

5 kommentarer:

  1. Du gör så fint, Marie! Härliga färger på ett julkort! :) Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt fint och välgjort kort!

    Jag hittade hit till din blogg för första gången idag och jag kan bara konstatera att du är så duktig med papper och dekorationer! :-)
    Hit kommer jag tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Så utrolig søtt dette kortet var Marie!
    Lekre farger og pynt du har brukt.
    klem fra
    Mette

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara kort du gör! :) Jag kan inte få nog av alla fina detaljer.

    Kram Sara

    SvaraRadera