söndag 23 augusti 2009

KRAM!!!


Hej hej!

På det här kortet, som är 15cm x 15cm, har jag "klätt på" flickan som är en stämpel från hÄnglar och stÄnglar. Det ljusa papper jag satt stämpeln på heter Vellum Clear (frostad). Jag tycker det är jätte roligt att arbeta med Vellum. Prova du med om du inte redan gjort det. ;)

Texten är utstansat med QK alfabet Kaite. Papperet med rosorna är Journaling Notes från Prima Marketing Inc. Längst ut i kanten av kortet har jag stuckit in en spets mellan cardstocken och "rospapperet".

"Rospapperets" vänstra kant har jag gjort hål i med en screw punch. Super enkelt verktyg ;) med perfekt resultat varje gång. De små strecken bredvid hålen lever sitt eget liv ;) oj! så ojämn linje det blev. (Kanske för att jag gjorde kortet mitt i natten:) )Pennan jag använde är en Uni-ball Singo den bästa av alla pennor att skriva med, tycker jag. Här i guld, jag har en vit oxå som är hur bra som helst. Den rekommenderar jag varmt. Finns hos Ljuva Änglar i Karlstad och i deras webb-butik. http://www.ljuvaanglar.se/

Att dekorera med metall gillar jag. Här har jag hängt i en fjäril i en blomma.
Jag skickade kortet till min mamma som ett födelsedags kort. ;)

Ha en trevlig vecka! :o)

1 kommentar:

  1. Jag har fått kortet till min födelsedag och flickan på kortet framträder i hela sin personlighet när jag håller det i handen. Hon skickar varma vibbar där hon står så fint i sin "inramningsgloria".
    Tack Marie! / Hälsningar Mamma

    SvaraRadera