måndag 6 september 2010

Jag har ett litet äpple, som jag nyss fick av mor... / I have a little apple that I just got from my mother ...


Härliga höst! Här är ett kort jag använt en kortbas till. Jag tycker en färdig kortbas är toppen då behöver man inte mäta, skära och biga. Stommen är klar, toppen. :) Detta kort kallas Altarskåp.

Wonderful autumn! I used a ready card base for this Gate fold card. The ready card bases are great, since you don't have to worry about measuring, cutting and creasing. Love it! :)


Här är kortet öppet. Jag jobbar gärna lager på lager som jag gjort här. Här fick lagrena 3-d kuddar i mellan sig, det ger lite mer djup tycker jag. Det rödprickiga papperet heter Scrap prick röd det underbara äppelpapperet, en höstnyhet ni inte får missa, heter Appels Jona gold. Alla "äppelpapper" är fantastiska!

Here's the card open. I really like working in layers, as I have done here. I put 3D-foam in between the layers, which gives a little depth to the project. The dotted red paper is called Scrap prick röd and the wonderful apple patterned paper, a new paper that you just can't miss, is called Apples Jona gold. All the "apple papers" are beautiful!


En liten söt ramsa utskriven från datorn pryder insidan av kortet.
A cute little verse that I printed from the computer is placed on the inside of the card.


Detaljbild på stämpeln med sin lilla metaldekoration. Stämpeln heter Kalender här embossad med embossingpulvret Choklad, mums... Jag har även använ mig av stämplarna Forever och Splach dessa två har jag stämplat med Distress Ink "Pumice Stone"

A close-up of the stamp with a little metal decoration. The stamp is called Kalender, and I used the embossing powder Choklad ... yummy ... I also used the stamps Forever and Spach, which I stamped with Distress Ink "Pumice stone".


En närbild på blommorna som pryder framsidan av kortet. Blommorna är nya för i höst. :)

A close-up of the flowers on the front of the card. The flowers are all new for the season.


Så tillsist baksidan av kortet. Spetsen, höst nyhet, löper runt hela kortet och under den en ruta av Apples "Cox Orange"

At last, the back of the card. The lace, which also is new, goes around the whole card and underneith it is a piece of Apples "Cox Orange".

Tack för nu! /Thanks for now!


Allt material kommer från INKIDO!
/Marie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar