torsdag 6 juni 2013

♥ En liten liten korsettklänning ♥

 
Nu är de hög tid att plocka fram sommarklänningen!
Via duktiga Inger Elise Hjelm hittade jag Kellie Reynolds underbara blogg med fantastisk inspiration. Hennes korsetter fångade min nyfikenhet och här ser ni min tolkning. Korsetten har jag gjort med hjälp av rivna bitar av Tim Holtz Tissuepaper och tapetklister. Sicket pillijox de var och vilken tid de tog men super kul samtidigt. Jag hade en liten mannekängdocka som modell. Lager på lager la jag på pappersbitarna tills jag var nöjd med tjockleken. Sen var det bara att vänta och vänta och vänta på att den skulle torka. Jag försökte skynda på torkningen med hjälp av embossingfönen men papperet tålde värmen dålig, eller så värmde jag för tufft. Så korsetten fick lufttorka...i två dygn!
 
 
 
 
Här är snörningen på "ryggen". Jag satte öljetter för att inte ha sönder livet med bandet. Till kjol en spets och en remsa tyll. Kjolen fäste jag under korsetten för att inte dölja den ruffa kanten på korsetten.


 
 
En detaljbild på blommorna och bladen som löper utefter vänster sida av korsetten. En liten fågel fån en av mina favorit leverantörer, Prima, har landar överst på en ros. Spanar du efter mat eller vilar du dina trötta vingar, lilla fågel? Bladen har jag gjort med ett Puchset som både stansar och embossar setet kommer från Nellie Snellen.


 
 
Några halvpärlor i axelbandensbandens "fästen" och en rosettros i mitten. Här syns den ruffa kanten på korsetten bra, så fint!

 
 
 
En detaljbild på ryggens snörning. Denna lilla korsett gav mersmak, så fler lär de bli.

♥ Kram Marie ♥


4 kommentarer:

  1. Så underbart fint detta lilla under blev! Älskar att det är så skirt och romantiskt. Puss på dig vad du är duktig! <3

    SvaraRadera
  2. Så ljuvlig! Verkligen jättesöt!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Total sweetness! You did a beautiful job on your corset, Marie. Thank you so much for your note. Here's wishing you happy creating. :)

    Kellie

    SvaraRadera