torsdag 27 juni 2013

♥ Tank you! ♥


Idag visar jag ett må-bra-kort där jag har utmanat mig själv med att skapa i grönt. De är lååååångt ifrån vad jag känner mig komfortabel med men de är spännande. Det fina stämpelmotivet kommer från Saturated Canary. Kortet är ganska stort, 18x18cm och tjockt av alla lager. Jag älskar lager på lager. Alla mönsterpapper kommer från MME. Flera av de dekorationerna jag använt på kortet är stickers som hör till pappersserien. Självklart har jag använt Ostduk på mitt kort, jag tror jag är "ostduksberoende". ;)
 
Flera av kanterna, men inte alla, är chalkade med Walnut Stain vissa av kanter ville jag lämna "krispiga".
 
De små blommorna i två av kortets hörn är stämplade med en stämpel från Prima och embossade med clear embossingpulver. Mums vad jag gillar embossing, de det extra fin struktur till motivet. I detta fall stämplade jag i hörnen för att få bättre balans i kortet.
 
När jag skapar har jag ingen plan jag bara gör så lagren är fästa nära mitten av kortet för att jag undertiden ska kunna stoppa in dekorationer och annat mellan alla papper. Kortet har ingen kortbas utan är "bara" en fram och en baksida som sitter ihop med spännen jag stansat ut med hjälp av en die från Tim Holtz.

 
Jag har valt att göra bannern dubbel en undre i Vellum och en övre i mönsterpapper. Bannern i Vellum är en och en halv som jag limmat ihop efter varandra. De är toppen när man själv kan bestämma storleken. Bladen är utstansade med en punsch från Nellie Snellen. Ett punschset med två punschar, en som stansar och en som embossar. Alla blommor och blad är målade och dekorerade med Gesso och Stickels de ger ett mildare intryck, tycker jag.

 
Motivet är stämplat på Perfect Color Paper och färglagt med Copicpennor.
 

 
Kortets baksida med "spännena" som håller ihop fram och baksida. Även baksidan har flera lager.  Bradsen är från ett kitt, vilket jag gillar extra mycket då man får flera olika dekorationer och inte jätte många av varje. Biljetterna är från samma mönsterpapper som resten av kortet är skapat med. Jag gillar skarpt att köpa hela serier av papper då får man massor av material som passar ihop. 

 
En närbild på baksidan, någon har utnyttjat biljetterna, kanske till en cirkus eller karusell, de är "klippta".

Jag önskar er alla en trevlig scrapdag!
 
♥ Kram Marie ♥


2 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort, underbart med grönt.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  2. Oj! Oj! Oj! Jag blir helt "grön" av beundran.
    Vilket ljuvligt kort!

    Kram Marita

    SvaraRadera