torsdag 19 september 2013

Poison...

 
September bjuder på klar luft och underbara morgonsol. Det är skönt att efter en ljuvlig promenad sätta sig vid pysselbordet med en stor kopp varm choklad. Just vad jag gjorde och skapade denna Hallooweengriffeltavla. Men de är klart jag kunde ju inte hålla mig ifrån att göra om den lite. Mönsterpappret kommer från Bo Bunny´s "Autumn Song". Jag har stämplat och embossat på det samt satt dit några "splattar" av Distress Stain, två av "splattarna" hamnade dock under spelkortet...


 
Imse Vimse Spindel har byggt sig ett nät, nu sitter hon och lurar tills det fastnar någon mumsig middag i nätet hennes. Just detta nät har jag gjort av smältlim och limpistol, super coolt! Glödlampan och kedjan med dess "hängen" är dekorationer från en av mina favoriter Tim Holtz. Nyckeln är dock från en annan favorit, Prima. Det svarta jag strukit på ramen är Glimmer Glam från Tattered Angels.

 
Kandelabern är en die från Tim Holtz. Den är utstansad i svart cardstock och sedan embossade jag över hela med clear embossingpulver. Jag embossasde flera lager så den blev mumsigt tjock. Det blir galet läckert. Ljusen är utstansade i papper från min Art Journal, just denna kommer från Dylusion. Ljusen har jag embossat på samma sett som kandelabern, lågan är målad med Dylusion Mist.

 
Här en närbild på blommorna och ljusstaken.
 

 
Två burkar med "gift" ;) I den ena Dylusion Mist och i den andra Mica Fragments. Etiketterna är utklipta från ett Paper Stack från Tim Holtz. Etiketterna färgade jag in med Distress Ink Pad.

 
Tack för titten, vi ses snart igen!
♥ Kram Marie ♥


1 kommentar: