torsdag 21 april 2011

När någon du älskar blir ett minne, blir minnet en värdefull skatt.



När jag var sex år gick min älskade morfar bort. Jag minns honom väl, hanns händer var stora, mjuka och kärleksfulla han var mycket vänlig och tog sig alltid tid att lyssna. Han älskade att vara i naturen och var mycket duktig praktiskt. Jag minns att han skrev vackert också...

Jag saknar min morfar mycket...
Ibland får jag en känsla av att han finns med mig än idag.




När jag fick i uppdrag att skapa av Pions ljuvliga papper "Minnenas Ateljé" var valet av foto enkelt. Fotot fick en fotomatta i vit cardstock och under det ett papper från Inkido "Scrap Tuva Rose Dust". Alla blommor har fått Stickles "Star Dust" på sig. Fjärillarna finns att klippa ut från mönsterpapperet.




Här en detaljbild på en del av blommorna jag dekorerat med. Alla papperskanter är färgade med Distress Ink "Pumice Stone".




Texten "När någon du älskar blir ett minne, blir minnet en värdefull skatt" finns på ett av pappren och passar perfekt till min LO. Även den lilla tagen finns på samma papper. Här syns det också att jag lekt med Stempelgledes stämplarna "Vintage Garden" på papperet.

Jag önskar er alla en Glad Påsk! :)

Kram Marie

1 kommentar:

  1. Åååh ... vackert så man blir alldeles tårögd. Dina blomsterarrangemang är ljuvliga som vanligt!

    SvaraRadera